MENU

UNIT KOMUNIKASI KORPORAT

Tingkat 1, Ibu Pejabat MBPJ, Jln Yong Shook Lin, 46675 Petaling Jaya, Selangor

Tel : 03-79563544 Faks : 03-79582695

Fungsi Seksyen Perhubungan Awam :

  • Merancang, mengawal, menyelaras dan menilai semula usaha dan kegiatan penerangan mengenai dasar, tindakan dan aktiviti ke arah masyarakat berinformasi serta mendaya usahakan strategi dan program-program yang boleh memberi sokongan masyarakat dan agensi berkaitan terhadap wawasan dan usaha Majlis juga menyelaras perkara-perkara berkaitan dengan kempen bantuan media.
  • Menjalin dan memupuk perhubungan baik antara Majlis dan pertubuhan / institusi lain serta Persatuan Penduduk, Rukun Tetangga dan lain-lain.
  • Melaksanakan komunikasi bersemuka media cetak dan komunikasi visual untuk memberi penerangan kepada masyarakat mengenai dasar dan program Majlis serta meningkatkan imej Majlis.
  • Mengurus dan menyelaras kunjungan lawatan ke Majlis sama ada dari dalam atau luar negara.
  • Menyelaras pelaksanaan acara rasmi khususnya dari segi protokol dan publisiti program.
  • Mengurus tinjauan pendapat awam sebagai maklum balas kepada perkhidmatan Majlis.
  • Menguruskan bahan penerbitan seperti akhbar Berita Petaling Jaya, risalah, brosur, poster dan lain-lain.
  • Mendokumentasikan aktiviti Majlis melalui dokumentari, fotografi dan videografi.

Fungsi Seksyen Korporat dan Inovasi :

  • Membudayakan imej korporat dan budaya kerja cemerlang melalui pelaksanaan pengurusan kualiti menyeluruh.
  • Penyampaian perkhidmatan berkualiti menerusi perkhidmatan pelanggan yang mesra, cepat dan tepat.
  • Penyaluran maklumat dilakukan secara efektif dan berkesan.
  • Mewujudkan persekitaran kerja yang kondusif.
  • Memperkasakan penyampaian perkhidmatan menerusi pembangunan dan penyelidikan.
  • Meningkatkan imej Majlis menerusi pengkorporatan organisasi.

Fungsi Seksyen Aduan :

  • Menerima aduan, menyiasat aduan dan memasukkan data aduan daripada orang awam/ agensi kerajaan / persatuan penduduk dan badan bukan kerajaan ke dalam Sistem Aduan Majlis untuk dipanjangkan ke jabatan yang telah dipertanggungjawabkan.
  • Menjadi urusetia kepada program Hari Bertemu Pelanggan dan Program Mesra Rakyat.
  • Menjadi urusetia Mesyuarat Pemantauan Aduan Awam setiap minggu.
  • Menjadi urusetia aduan melalui e-mel Majlis dan memanjangkan aduan ke jabatan /bahagian tertentu.
  • Menyelaras kes-kes aduan kecemasan seperti kerosakan lampu isyarat, pokok tumbang (ribut) dan jalan berlubang di kawasan Majlis untuk dimaklumkan kepada jabatan / agensi lain.

PEGAWAI

TEL/EMAIL
 
 

 

Pn. Haniza binti Abdul Hamid, P.P.T.

Pengarah Komunikasi Korporat

 

03-79581764 (T)

03-79563544 ext 202

haniza@mbpj.gov.my

KOSONG

Penolong Pengarah Kanan (Aduan & Korporat)

 

 

En. Abdul Hakim bin Khairuddin

Penolong Pengarah Komunikasi Korporat (Penerbitan)

03-79563544 ext 414

abdulhakim@mbpj.gov.my

En. Abdul Iskandar bin Mohamad Mokhtar

Penolong Pengarah Komunikasi Korporat (Perhubungan Awam)

03-79547226 (T)

03-79563544 ext 208

iskandarmukhtar@mbpj.gov.my

Sedang dikemaskini

En. Ahmad Hafiz bin Ahmad Razif

Penolong Pengarah (Aduan)

03-79563544 ext 108

ahmadhafiz@mbpj.gov.my

Kemaskini Terakhir: Selasa, 12 November 2019 - 11:57am