JABATAN KHIDMAT PENGURUSAN
Tingkat 2, Ibu Pejabat MBPJ, Jalan Yong Shook Lin, 46675 Petaling Jaya, Selangor
Faks : 03-79575476
Fungsi Bahagian Pentadbiran Am:
-
Menguruskan mesyuarat-mesyuarat jawatankuasa dan Mesyuarat Penuh Majlis.
-
Menguruskan bilik-bilik mesyuarat Majlis (tempahan, penyediaan, kemudahan dan keceriaan bilik).
-
Menguruskan penerimaan dan penghantaran surat menyurat luar, cek, notis Majlis melalui pos, courier dan serahan tangan.
-
Menguruskan kuarters Majlis (pegawai, kakitangan dan pekerja).
-
Mengurus hal ehwal pejabat - menetapkan dan memastikan pegawai hadir mesyuarat peringkat Negeri atau Persekutuan.
-
Pembersihan dan penyelenggaraan Ibu Pejabat.
-
Menguruskan percetakan dan franking surat-surat Majlis.
-
Mengeluarkan pelekat kereta dan pelekat sementara.
Fungsi Bahagian Sumber Manusia:
- Urusan pelantikan kakitangan dan kenaikan pangkat.
- Memberi elaun-elaun dalam perkhidmatan dan elaun yang diluluskan oleh Majlis.
- Mengurus dan merekod pelbagai jenis cuti, cuti rehat, cuti sakit, cuti tanpa rekod, cuti tanpa gaji, cuti haji dan cuti belajar.
- Mengurus kenaikan gaji tahunan kakitangan tetap / kontrak dan gaji sambilan.
- Penguatkuasaan peraturan-peraturan pegawai (Kelakuan dan Tatatertib).
- Menguruskan kemudahan perubatan kepada pegawai dan kakitanganMajlis berdasarkan buku rawatan perubatan.
- Menyediakan senarai peruntukan perjawatan dan emolumen.
- Menguruskan proses persaraan kakitangan.
- Menguruskan pemberian taraf berpencen, kursus induksi, pengesahan jawatan dan opsyen pencen.
- Memberi pengiktirafan dan penganugerahan khidmat cemerlang dan hadiah haji serta hadiah melancong (bagi yang bukan Islam) kepada pegawai dan kakitangan Majlis.
- Merekod dan mengemas kini buku kenyataan perkhidmatan, cuti, fail kakitangan serta fail sulit kakitangan.
- Memberi perlindungan insurans perubatan dan nyawa kepada kakitangan Majlis.
- Menjaga kebajikan pegawai dan kakitangan Majlis dengan pemberian hadiah hari lahir, hadiah melahirkan, hadiah perkahwinan dan bantuan bencana alam.
- Menguruskan kursus dan latihan kepada pegawai dan kakitangan Majlis.
Fungsi Bahagian Pengurusan Aset dan Bekalan:
- Mengurus bekalan dan perolehan barang-barang yang diperlukan melalui permohonan Jabatan dan Bahagian.
- Penjualan dokumen tender dan sebut harga di kaunter.
- Mentadbir stor alat tulis dan stor bahan-bahan binaan.
- Menjadi urusetia Pengurusan Aset Ahli Majlis iaitu:
- Penerimaan
- Pendaftaran
- Penggunaan, penyimpanan dan pemeriksaan
- Penyelenggaraan
- Pelupusan
- Kehilangan dan hapuskira
- Menguruskan perolehan dan pengagihan pakaian seragam serta kasut kepada kaki tangan Majlis.
- Mengawal peruntukan perbelanjaan Bahagian.
Fungsi Bahagian Perolehan:
- Merangka dan menetapkan Perancangan Perolehan Tahunan (takwim) Majlis bagi semua perolehan yang dilaksanakan secara tender dan sebut harga dan memantau pelaksanaannya.
- Merancang dan menguruskan pelawaan tender dan sebut harga bagi semua kategori perolehan mengikut arahan dasar dan pekeliling perolehan yang sedang berkuatkuasa.
- Meneliti dan menilai dokumen tender dan sebut harga yang dikemukakan oleh pembida mengikut dasar dan pekeliling yang berkuatkuasa dan membentangkan di Pihak Berkuasa Melantik.
- Menyelaras dan menganalisa permohonan lanjut kontrak dan diangkat untuk kelulusan Pihak Berkuasa Melulus.
- Meneliti dan memberi nasihat permohonan kerja tambahan , kuantiti kerja sementara dan wang peruntukan sementara dan diangkat untuk kelulusan Pihak Berkuasa Melulus.
- Meneliti dan memberi khidmat nasihat mengikut syarat dan prosedur kontrak bagi kertas permohonan yang dikemukakan untuk pelanjutan masa dan diangkat untuk kelulusan Pihak Berkuasa Melulus.
- Meneliti dan memberi khidmat nasihat mengikut lunas prosedur kontrak bagi permohonan penamatan kerja kontraktor dan diangkat untuk kelulusan Pihak Berkuasa Melulus.
- Merancang dan menyelaras mesyuarat pemantauan projek bersama Ahli Parlimen, Ahli Dewan Undangan, Ahli Majlis dan Pengurusan Tertinggi.
- Menganalisa dan memberi khidmat nasihat kertas permohonan pelantikan perunding dan diangkat untuk kelulusan Pihak Berkuasa Melulus.
|
PEGAWAI
|
TEL/EMAIL
|
BAHAGIAN PENTADBIRAN DAN SUMBER MANUSIA
|
Puan Azizah binti Kosni
Timbalan Pengarah (Sumber Manusia)
|
03-79690858 (T)
azizah@mbpj.gov.my
|
Puan Rashidah binti Zulkafli
Penolong Pengarah (Sumber Manusia)
|
03-79541230 ext 104 rashidah@mbpj.gov.my |
Puan Siti Hajar binti Abdul Raffar
Penolong Pengarah (Sumber Manusia)
|
03-79541235 ext 148
sitihajar.abdraffar@mbpj.gov.my
|
BAHAGIAN PENGURUSAN ASET DAN BEKALAN
|
Tuan Haji Ahmad Johari bin Salleh, P.P.T.
Penolong Pengarah Kanan (Pengurusan Aset/Bekalan)
|
03-79541124 (T)
03-79563544 ext 368
johari@mbpj.gov.my
|
BAHAGIAN PEROLEHAN
Tingkat 3, Menara MBPJ, Jalan Tengah, 46200 Petaling Jaya, Selangor
Faks : 03-79581191
|
Pn. Sr. Hjh. Saliza binti Mohd Masri
Ketua Penolong Pengarah (Ukur Bahan)
|
03-79585379 (T)
saliza@mbpj.gov.my
|
En. Mohd Redzuan bin Mohd Jaafri
Penolong Pengarah 1 (Perolehan)
|
03-79581192 ext 112
mohdredzuan.mohdjaafri@mbpj.gov.my
|
Puan Nur Hafiza binti Adnan Penolong Pengarah 2 (Perolehan)
|
03-79581192 ext 111 nurhafiza.adnan@mbpj.gov.my |
BAHAGIAN PENTADBIRAN AM |
Encik Noor Azman bin Surudh Ali
Penolong Pengarah Kanan (Pentadbiran Am)
|
03-79563544 ext 136
nasa@mbpj.gov.my
|
Puan Zaharah binti Rustam
Penolong Pengarah (Pentadbiran)
Pejabat Cawangan Petaling Jaya Utara
|
03-61437564/61437452
zaharahrustam@mbpj.gov.my
|